Najważniejsze informacje, m.in. jak załatwić sprawę w NFZ, gdzie się leczyć.
Od 1 marca 2024 r. Infolinia Rzecznika Praw Pacjenta jest czynna całodobowo, 7 dni w tygodniu, aby jeszcze skuteczniej wspierać pacjentów w rozwiązywaniu problemów związanych z opieką zdrowotną i przestrzeganiem praw pacjenta.
Doświadczeni specjaliści zapewniają najwyższy standard obsługi pacjentów. Przez całą dobę mogą niezwłocznie podjąć interwencję w każdej trudnej sprawie, zwłaszcza takiej, która zagraża życiu i zdrowiu pacjenta.
Infolinia zapewnia wsparcie w nagłych przypadkach, pomaga rozwiązać problemy związane z opieką zdrowotną oraz udziela informacji na temat praw pacjenta.
Rzecznik Praw Pacjenta współpracuje z organizacjami pozarządowymi działającymi w ramach Rady Organizacji Pacjentów
,,Łączy nas pacjent” to projekt Rzecznika Praw Pacjenta oraz organizacji pozarządowych, działających na rzecz pacjentów. Celem są wspólne działania polegające na udzielaniu wsparcia osobom zgłaszającym się na ogólnopolską bezpłatną Infolinię 800 190 590. Projekt zakłada, że pacjenci i ich bliscy kontaktujący się z Rzecznikiem za pośrednictwem Infolinii, będą mogli porozmawiać nie tylko ze specjalistami Biura Rzecznika Praw Pacjenta, ale też dyżurującym ekspertem danej organizacji. Dzięki temu uzyskają kompleksową informację i wsparcie w zakresie danego schorzenia lub obszaru opieki zdrowotnej.
Dzwoniąc na Infolinię 800 190 590 w czasie wspólnych dyżurów ekspertów można uzyskać informacje z zakresu:
Przedstawiciele organizacji będą rozmawiać z pacjentami zgodnie z ustalonym wcześniej grafikiem.
Więcej informacji: Łączy Nas Pacjent 2024 - Rzecznik Praw Pacjenta - Portal Gov.pl (www.gov.pl)
Źródło: Rzecznik Praw Pacjenta